Γνωριμία με την αναρρίχηση από τους Συνοδούς Βουνού
- Εκπαιδευτική Ένωση
- 25 Μαρ
- διαβάστηκε 2 λεπτά

Αναρρίχηση και Εκπαίδευση Συνοδών Βουνού – Μια βιωματική δράση του ΣΑΕΚ της Εκπαιδευτικής Ένωσης
Όταν η μάθηση μεταφέρεται στο φυσικό πεδίο, γίνεται βίωμα. Και όταν το βίωμα περιλαμβάνει βράχο, σχοινί και εμπιστοσύνη στην ομάδα – γίνεται εμπειρία ζωής.

Η σημασία της δραστηριότητας
Η εκπαιδευτική αυτή δράση εντάσσεται στη συνολική προσέγγιση της ενότητας, η οποία επικεντρώνεται στη βιομηχανία των υπαίθριων δραστηριοτήτων – έναν τομέα με αυξανόμενη σημασία για τη σωματική και ψυχική υγεία, τον τουρισμό περιπέτειας, την τοπική οικονομία και τη βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη.
Η αναρρίχηση, ως μορφή ενεργής αναψυχής, αποτελεί μια απαιτητική αλλά απόλυτα εμπλουτιστική δραστηριότητα: δοκιμάζει το σώμα, το μυαλό και το πνεύμα – και αναδεικνύει τη σημασία της ομαδικότητας, της εμπιστοσύνης και της ψυχραιμίας.

Μάθηση μέσα από την εμπειρία
Κατά τη διάρκεια του εκπαιδευτικού εργαστηρίου:
Οι σπουδαστές/ριες του ΣΑΕΚ εξοικειώθηκαν με τον εξοπλισμό αναρρίχησης και τις βασικές τεχνικές ασφαλείας.
Ανέπτυξαν δεξιότητες-κλειδιά για το επάγγελμα του Συνοδού Βουνού, όπως η καθοδήγηση ομάδας, η λήψη αποφάσεων σε εξωτερικό περιβάλλον και η πρακτική αντιμετώπιση προκλήσεων.

Ο φυσικός χώρος ως τάξη
Η αναρρίχηση top-rope πραγματοποιήθηκε σε πραγματικό πεδίο, μέσα στη φύση – εκεί όπου κάθε απόφαση μετρά, κάθε βήμα έχει σημασία και κάθε ανάσα είναι συνδεδεμένη με το περιβάλλον.
Το βουνό δεν είναι μόνο σκηνικό – είναι ο εκπαιδευτικός χώρος. Εκεί ο/η Συνοδός Βουνού καλείται να εφαρμόσει γνώσεις, να αναλάβει ευθύνη και να οδηγήσει.

Συνεργασία & σύνδεση
Η ομαδική υποστήριξη ήταν καθοριστική. Η αναρρίχηση ενισχύει την εμπιστοσύνη μεταξύ των μελών της ομάδας, την ενσυναίσθηση και την ανάπτυξη ισχυρών δεσμών, στοιχεία απαραίτητα για κάθε επαγγελματία των υπαίθριων δραστηριοτήτων.
Η μάθηση στο βουνό συνεχίζεται – και κάθε βήμα είναι μια νέα κορυφή.

Υπατίας 6, 105 56 Αθήνα |
Το Ι.ΙΕΚ "ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΝΩΣΗ" είναι αναγνωρισμένο από Γ.Γ.Δ.Β.Μ. / Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.,
Αρ. Αδείας ΙΕΚ 156127/Κ1/20-9-17, ΦΕΚ 3360/Β'/22-9-17
Comments