Κε.Δι.Βι.Μ1
Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης / Ξένης γλώσσας
Η έλευση χιλιάδων προσφύγων στην Ελλάδα και η ανάγκη για εκπαίδευση των 20.000 περίπου παιδιών, ανοίγει νέους δρόμους απασχόλησης σε όσους έχουν κατάρτιση / εξειδίκευση στη Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης ή Ξένης Γλώσσας.
Ήδη εκατοντάδες εκπαιδευτικοί έχουν προσληφθεί μέσω προγράμματος ΕΣΠΑ στις Δομές Υποδοχής για την Εκπαίδευση των Προσφύγων (ΔΥΕΠ). Οι θέσεις αφορούν σε ειδικότητες Διδασκάλων, Νηπιαγωγών, Φιλόλογων, Μαθηματικών, Αγγλικής Φιλολογίας, Πληροφορικής, Καλλιτεχνικών, Δραματικής Τέχνης και Θεατρικών Σπουδών. Να αναφέρουμε πως στατιστικά το 30% περίπου των προσφυγόπουλων είναι κάτω των 18 ετών κι επομένως υποχρεούνται να φοιτήσουν στο ελληνικό σχολείο και το 25% είναι μεταξύ 18 και 24 ετών και θα πρέπει τουλάχιστον να παρακολουθήσουν μαθήματα ελληνικών και να εκπαιδευτούν επαγγελματικά.
Διάρκεια: 400 ώρες / 3μήνες
Το πρόγραμμα προσφέρεται και εξαποστάσεως, μέσω της ειδικά διαμορφωμένης πλατφόρμας, που είναι προσαρμοσμένη στις απαιτήσεις των ενηλίκων εκπαιδευομένων.
Δομή Προγράμματος
1. Ιστορία και εξέλιξη της ελληνικής γλώσσας - Όψεις της Γλώσσας
2. Όταν οι Πολιτισμοί Συνομιλούν στο Σχολείο.
3. Διγλωσσία.
4. Διδασκαλία της γραμματικής, του λεξιλογίου και της προφοράς
5. Γλωσσική Διδασκαλία σε παιδιά.
6. Θέματα αξιολόγησης
7. Σχεδιασμός και διαχείριση μαθήματος.
8. Θέματα Ειδικής Αγωγής στην Εκμάθηση της Γλώσσας
9. Διδασκαλία ξένης γλώσσας μέσω Η/Υ (Computer Assisted Language Learning).
10. Επάρκεια και ετοιμότητα των εκπαιδευτικών
Επίπεδο γνώσεων
-Η κατάκτηση της γνώσης των ιδιαιτεροτήτων της ελληνικής
-Η γνώση του βασικού μηχανισμού της ελληνικής
-Η κατανόηση των βασικών μοντέλων διδασκαλίας
Αναμενόμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα – Επιμέρους Στόχοι
Επίπεδο ικανοτήτων / δεξιοτήτητων
-Η ικανότητα υιοθέτησης και εφαρμογής αποτελεσματικού διδακτικού μοντέλου
-Η ικανότητα διδασκαλίας σε αλλόγλωσσους μαθητές
Επίπεδο Αξιών
Η υιοθέτηση κουλτούρας ισότιμης πρόσβασης στην εκπαίδευση και η χωρίς διακρίσεις ή περιορισμούς εκμάθηση της ελληνικής σε αλλόγλωσσους μαθητές
Μέθοδος υλοποίησης
Τo επιμορφωτικό πρόγραμμα:
-
Διεξάγεται αποκλειστικά με την εξ αποστάσεως μέθοδο εκπαίδευσης (E-learning), μέσω της πλατφόρμας moodle.
-
Περιλαμβάνει:
-
E-books, πολυμεσικό υλικό (παρουσιάσεις, οπτικοακουστικό υλικό), πρόσθετο υποστηρικτικό επιμορφωτικό υλικό (papers, ΦΕΚ, επιστημονικές-ερευνητικές ανακοινώσεις συνεδρίων, επιστημονικά άρθρα), εργασίες, δραστηριότητες, βιβλιογραφία-δικτυογραφία
-
Συνεχή διαδικτυακή επικοινωνία
-
Επιστημονικά τεκμηριωμένη ανατροφοδότηση και αξιολόγηση δραστηριοτήτων και εργασιών
-
Μεθοδολογία Αξιολόγησης:
-
Αρχική (μεθοδολογική ανίχνευση των πραγματικών επιμορφωτικών αναγκών και ενδιαφερόντων των συμμετεχόντων)
-
Διαμορφωτική (ενεργής συμμετοχή κάθε επιμορφούμενου στα θέματα και επιστημονικές δραστηριότητες που αναρτώνται στην πλατφόρμα μάθησης)
-
Τελική (ανατροφοδότηση και αξιολόγηση δύο (2) εργασιών και test αυτοαξιολόγησης).

ΤΟΜΕΑΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ & ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
