top of page

Κε.Δι.Βι.Μ1

Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης / Ξένης γλώσσας

Η έλευση χιλιάδων προσφύγων στην Ελλάδα και η ανάγκη για εκπαίδευση των 20.000 περίπου παιδιών, ανοίγει νέους δρόμους απασχόλησης σε όσους έχουν κατάρτιση / εξειδίκευση στη Διδασκαλία της Ελληνικής ως  Δεύτερης ή Ξένης Γλώσσας.
 Ήδη εκατοντάδες εκπαιδευτικοί έχουν προσληφθεί μέσω προγράμματος ΕΣΠΑ στις Δομές Υποδοχής για την Εκπαίδευση των Προσφύγων (ΔΥΕΠ). Οι θέσεις αφορούν σε ειδικότητες Διδασκάλων, Νηπιαγωγών, Φιλόλογων, Μαθηματικών, Αγγλικής Φιλολογίας, Πληροφορικής, Καλλιτεχνικών, Δραματικής Τέχνης και Θεατρικών Σπουδών. Να αναφέρουμε πως στατιστικά  το 30% περίπου των προσφυγόπουλων είναι κάτω των 18 ετών κι επομένως υποχρεούνται να φοιτήσουν στο ελληνικό σχολείο και το 25% είναι μεταξύ 18 και 24 ετών και θα πρέπει τουλάχιστον να παρακολουθήσουν μαθήματα ελληνικών και να εκπαιδευτούν επαγγελματικά.

 

Διάρκεια: 400 ώρες / 3μήνες

Το πρόγραμμα προσφέρεται και εξαποστάσεως, μέσω της ειδικά διαμορφωμένης πλατφόρμας, που είναι προσαρμοσμένη στις απαιτήσεις των ενηλίκων εκπαιδευομένων.

Δομή Προγράμματος

1. Ιστορία και εξέλιξη της ελληνικής γλώσσας - Όψεις της Γλώσσας
2. Όταν οι Πολιτισμοί Συνομιλούν στο Σχολείο.
3. Διγλωσσία.
4. Διδασκαλία της γραμματικής, του λεξιλογίου και της προφοράς 
5. Γλωσσική Διδασκαλία σε παιδιά.
6. Θέματα αξιολόγησης
7. Σχεδιασμός και διαχείριση μαθήματος.
8. Θέματα Ειδικής Αγωγής στην Εκμάθηση της Γλώσσας
9. Διδασκαλία ξένης γλώσσας μέσω Η/Υ (Computer Assisted Language Learning).
10. Επάρκεια και ετοιμότητα των εκπαιδευτικών

Επίπεδο γνώσεων

-Η κατάκτηση της γνώσης των ιδιαιτεροτήτων της ελληνικής

-Η γνώση του βασικού μηχανισμού της ελληνικής

-Η κατανόηση των βασικών μοντέλων διδασκαλίας

Αναμενόμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα – Επιμέρους Στόχοι

Επίπεδο ικανοτήτων / δεξιοτήτητων

-Η ικανότητα υιοθέτησης και εφαρμογής αποτελεσματικού διδακτικού μοντέλου
-Η ικανότητα διδασκαλίας σε αλλόγλωσσους μαθητές

Επίπεδο Αξιών

Η υιοθέτηση κουλτούρας ισότιμης πρόσβασης στην εκπαίδευση και η χωρίς διακρίσεις ή περιορισμούς εκμάθηση της ελληνικής σε αλλόγλωσσους μαθητές

Που απευθύνεται το Πρόγραμμα Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης / Ξένης γλώσσας

Σε κάθε ενδιαφερόμενο για τη συγκεκριμένη θεματική κατάρτιση όπως, σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό, νηπιαγωγούς, νηπιοβρεφοκόμους, ψυχολόγους, καθώς και άλλους ειδικούς που εμπλέκονται στην εκπαιδευτική διαδικασία (Πτυχιούχοι Παιδαγωγικών τμημάτων, Καθηγητικών σχολών, ΤΕΙ Κοινωνικής Εργασίας, ΙΕΚ Ειδικής Προσχολικής Αγωγής, Προσχολικής Αγωγής), Σχολικούς Συμβούλους, αποσπασμένους εκπαιδευτικούς στο εξωτερικό, εκπαιδευτικούς σε Διαπολιτισμικά Σχολεία και Σχολεία Ειδικής Αγωγής, Κοινωνιολόγους και Κοινωνικούς Λειτουργούς, Δικηγόρους. Διερμηνείς και σε όσους επιθυμούν τη δυναμική τους ένταξη σε Προσφυγικές Δομές, «Κέντρα Φιλοξενίας Αιτούντων Άσυλο» καθώς και Κέντρα Διδασκαλίας της Ελληνικής Γλώσσας

Μέθοδος υλοποίησης

Τo επιμορφωτικό πρόγραμμα: 

  • Διεξάγεται αποκλειστικά με την εξ αποστάσεως μέθοδο εκπαίδευσης (E-learning), μέσω της πλατφόρμας moodle.

  • Περιλαμβάνει:

    • E-books, πολυμεσικό υλικό (παρουσιάσεις, οπτικοακουστικό υλικό),  πρόσθετο υποστηρικτικό επιμορφωτικό υλικό (papers, ΦΕΚ, επιστημονικές-ερευνητικές ανακοινώσεις συνεδρίων, επιστημονικά άρθρα), εργασίες, δραστηριότητες, βιβλιογραφία-δικτυογραφία 

    • Συνεχή διαδικτυακή  επικοινωνία

    • Επιστημονικά τεκμηριωμένη ανατροφοδότηση και αξιολόγηση  δραστηριοτήτων και εργασιών

Μεθοδολογία Αξιολόγησης:

  • Αρχική (μεθοδολογική ανίχνευση των πραγματικών επιμορφωτικών αναγκών και ενδιαφερόντων των συμμετεχόντων)

  • Διαμορφωτική (ενεργής συμμετοχή κάθε επιμορφούμενου στα θέματα και επιστημονικές δραστηριότητες που αναρτώνται στην πλατφόρμα μάθησης) 

  • Τελική (ανατροφοδότηση και αξιολόγηση δύο (2)  εργασιών και test αυτοαξιολόγησης). 

Σκοπός του Προγράμματος Διδασκαλίας της Ελληνικής ως Δεύτερης / Ξένης γλώσσας

Η εξειδίκευση των συμμετεχόντων σε θεωρητικά και πρακτικά θέματα διδασκαλίας της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας και η καλλιέργεια και ανάπτυξη των επαγγελματικών δεξιοτήτων τους.
Ειδικότερα, η προσέγγιση σύγχρονων αρχών και τεχνικών της επικοινωνιακής μεθόδου διδασκαλίας σε άτομα με διαφορετικές επικοινωνιακές, συναισθηματικές και μαθησιακές ανάγκες, ατομικούς ρυθμούς μάθησης, δεξιότητες ή πολιτισμικές αναφορές (θρησκεία, έθιμα, συνήθειες, αξίες κλπ).

  • Facebook - White Circle

Σημαντικότητα - Ανταποδοτικά Οφέλη του Επιμορφωτικού Προγράμματος

•    Ο ΟΑΕΔ  βάσει της δημόσιας πρόσκλησής του με αριθμό 6/2016 και αριθμό πρωτοκόλλου 50988/23.06.2016 κάλεσε ήδη υποψηφίους να συμμετέχουν σε προγράμματα κοινωφελούς χαρακτήρα σε δήμους και σε υπηρεσίες υποδοχής, άσυλου και διαχείρισης προσφυγικών ροών, ενώ σύντομα θα ξεκινήσει και ο δεύτερος κύκλος προσλήψεων σε όλους τους δήμους της χώρας.
•    Το Ίδρυμα Νεολαίας και Διά Βίου Μάθησης, Ν.Π.Ι.Δ που εποπτεύεται από τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, βάσει της πρόσκλησής του με αριθμό πρωτοκόλλου 3915/192/15.04.2016, κάλεσε δικηγόρους, κοινωνικούς λειτουργούς, ψυχολόγους, φιλολόγους, επόπτες, εργάτες μαγειρείου και διερμηνείς να απασχοληθούν σε «Κέντρα φιλοξενίας Αιτούντων Άσυλο».
•    Μοριοδοτείται με το μέγιστο αριθμό μορίων (2) σύμφωνα με την πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος του ΙΝΕΔΙΒΙΜ με θέμα: «Απασχόληση ωρομισθίων εκπαιδευτών Δημόσιων Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΔΙΕΚ), Δημόσιων Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης Ειδικής Αγωγής και Δημόσιων Σχολών Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΔΣΕΚ)», σε ειδικότητες αντίστοιχης θεματικής με τη Διαπολιτισμική Εκπαίδευση (π.χ. σε Φιλολόγους).

•    Μοριοδοτείται με 2 μόρια σύμφωνα με την Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για επιλογή εκπαιδευτών στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας με Αρ. Πρωτ. 660/2/3463/30-01-2014.
•    Μοριοδοτείται με 1 μόριο σύμφωνα με την «Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέρο-ντος του ΙΝΕΔΙΒΙΜ για την υποβολή προτάσεων προς σύναψη σύμβασης έργου ιδιωτικού δικαίου στο πλαίσιο του Προγράμματος Υποδοχής και Φιλοξενίας Αιτούντων Άσυλο και Ασυνόδευτων Ανηλίκων».
•    Παρέχει τις απαραίτητες γνώσεις σε εκπαιδευτικούς, ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς, διερμηνείς κ.ά. που θέλουν να δουλέψουν σε Κέντρα φιλοξενίας  Αιτούντων  Άσυλο.
•    Συγκριτικό πλεονέκτημα για την επάωδρωση των Δομών Υποστήριξης για την Εκπαίδευση των Προσφύγων (ΔΥΕΠ) (ΥΠΠΕΘ, ΦΕΚ 3502/31-10-2016)
•    Προβάδισμα για την ένταξη στα μητρώα «επόπτη ποιοτικού ελέγχου σε επιχειρήσεις», «εκπαιδευτών» και «συμβούλων σταδιοδρομίας» των λεγόμενων Κοινωνικών Εταίρων (ΓΣΕΕ, ΓΣΕΒΕΕ, ΕΣΕΕ, ΑΔΕΔΔΥ, ΣΕΤΕ), σύμφωνα με τις σχετικές προκηρύξεις τους. 

•    Μοριοδοτείται με το μέγιστο αριθμό μορίων (2) σύμφωνα με το ΦΕΚ με θέμα: «Καθορισμός Κριτηρίων και διαδικασίας αξιολόγησης και επιλογής, των με σύμ-βαση εξαρτημένης εργασίας ορισμένου χρόνου εκπαιδευτών ενηλίκων, των Σχολών Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Ε.Κ.), των Πειραματικών Σχολών Επαγγελματικής Κατάρτισης (Π.Σ.Ε.Κ.) και των Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.) του ΟΑΕΔ» (Αρ. Φύλλου 1961/30-06-2016), σε ειδικότητες αντίστοιχης θεματικής με τη Διαπολιτισμική Εκπαίδευση (π.χ. σε Φιλολόγους).

bottom of page